sjukontinenter

Resåret 2017
 
Resåret 2017 var ett av de bästa resåren hittills! Jag startade året med en kortweekend (närmare sagt ett dygn) i Polen där vi betade av både Gdansk och Sopot. En härlig stad knappt en timma ifrån Skavsta flygplats. Läs mer om mitt dygn i Polen här!
 
 
När det började bli varmt och soligt i södra Europa åkte jag iväg på en resa till Alicante med mina tjejkompisar. Vi var där fyra nätter och hade verkligen en toppenresa. Vi besökte Guadalest, badade i Algar och strosade runt i de små gränderna. Jag gillade Alicante mer än Barcelona, just för att de påminner en hel del om varandra men Alicante känns som en mysigare och mindre stad. Läs mer om min resa dit här!
 
 
 
Redan i juni begav vi oss sedan ut på vår Tågluff! Bland de bättre resorna jag någonsin gjort, vi hann med så otroligt mycket och har verkligen skapat minnen för livet. Allla inlägg gällande tågluffen hittar ni här; En sammanfattning av vår Tågluff, Franska Rivieran, Gorges du Verdon, Cinque Terre, Verona  och Slovenien. Här  finns även en guide till en tågluff i västra Europa. 
 
 
 
 
 
 
I november begav vi oss på vår sista resa för detta år, nämligen ett återbesök i Paris och hälsade på vänner. Denna gång bodde vi i en fantastisk våning i 9 arrendementet och hade en superrolig helg.
 
 
Ett bibliotek i 9 arrendemendet.
 
Sammanfattningsvis kan jag säga att jag hann besöka otroligt många nya länder, men under en kortare tid. Tidigare år har jag hunnit med några weekends och en tripp på sommaren, men detta år satsade vi mycket på att uppleva mer under vår tågluff. 
 
År 2018 kommer inte bjuda på lika många resor, men mer om det i ett annat ínlägg.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress