sjukontinenter

Svenska sjöar, glass och svullna fötter
Denna sommaren (som går til historien som den varmaste på.. någonsin?) har varit fantastiskt men också otroligt jobbig. Att vara höggravid i denna värme är inte en dans på rosor! Därav har jag inte gjort många utflykter denna sommar. På ett sätt är det bra att vi har haft en så fin sommar då jag ändå inte kunnat åka på någon resa eller längre tripp (däremot boat inför bebis ankomst), men å andra sidan har det varit för varmt för att utnyttja denna stekheta sommar till fullo. Detta är topp fem saker jag njutit av hittills denna sommar.
 
1). Sommar på Öland
 
Under en korthelg hade vi möjlighet att åka ner till Öland och njuta lite av sommaren där. Vi hade turen att vara där under Kronprinsessans Victorias födelsedag så vi fick till och med se en skymt av kungafamiljen. Annars bestod helgen mest av bad, god mat, läsa samt många powernaps för min del. 
 
Borgholms slottsruin
 
2). Ätit alldeles för mycket glass
 
Efter att ha svalkat oss med ett dopp sitter en glassmiddag aldrig fel! Det är tredje året i rad vi åker med familjen och äter glass på Smultronstället i Söderköping. I år slog jag till på ananasglass, passionsfruktssås, maräng, grädde och färsk frukt. En annan favorit i sommar är Lakritsbåten! (Erkänner också att vi vid ett tillfälle jagade glassbilen runt stan för att få tag på ett paket..) Mmmm saltlakrits :-) 
 
3). Testat Stockholms nya Scandic-hotell samt promenerat utmed kanalen i Trosa
 
 
Haymarket by Scandic samt Downtown Camper by Scandic ger jag båda full pott! Centralt, god frukost och väldigt fina rum. Jag gillade även att Downtorn anordnade löpargrupper för sina gäster, det fanns möjlighet till cykeluthyrning samt en otrolig god frukostbuffé. Den höll mitt ressällskap mätta nog att lära sig vindsurfa i Stockholms innerstad. Dessutom stannade vi påvägen hem i Trosa och tog en kort promenad runt kanalen. Hit åker jag gärna igen och spenderar några dygn!
Room Double Standard
 
4). Lyssnat på sommarprat i P1 och avverkat pocket efter pocket
Inget är väl lika mycket sommar som att höra den välbekanta introt till Sommar i P1? Jo okej, det skulle i såfall  vara att läsa en himla massa pocketböcker då. Katarina Wennstam's sommarprat är otroligt välgjort och tydligt. Likaså fastnade jag för Kaj Linnas sommarprat. Bra böcker jag har läst? Före fallet av Noah Hawley är en thriller som utspelar sig i New York - ett flygplan störtar under mystiska omständigheter där bara två personer överlever mirakulöst. Miss Peregrine's hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs är en bok baserat på fotografier som ter sig väldigt märkliga (denna finns även som film!). En skräcksaga om ett övergivet barnhem och dess inneboende.
 
Nästa bok på tur är Sofie Sarenbrandts Bakom din rygg, Flickorna av Emma Cline samt Sekten som återuppstod av Mariette Lindstein som är en fortsättning på Sekten på dimön (rekommenderas!). 
 
 
 
5). Hejat på Sverige i VM
Har aldrig varit så insatt som i år i fotboll! Med en fotbolls-tokig sambo hemma har det inte gått att undgå. Väldigt roligt att heja fram Sverige och se de ta sig så långt i år! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress